Nakręć wiersz i wygraj

Obraz
Źródło zdjęć: © Inne

Biuro Literackie zaprasza do udziału w trzeciej edycji konkursu filmowego „Nakręć wiersz”, którego celem jest wyłonienie najlepszego utworu audiowizualnego stanowiącego ilustrację wiersza. Rozstrzygnięcie podczas 15. edycji festiwalu Port Wrocław 2010.

Do festiwalowych prezentacji zakwalifikowanych zostanie od 20 do 30 filmów. Wybrane klipy oglądać będzie można także od marca w PortTV na internetowej stronie biuroliterackie.pl

Nowością tej edycji konkursu jest „Bank nakręconych wierszy” z utworami znanych polskich poetów, z których skorzystać będą mogły te zespoły i twórcy filmowi, którzy jako pierwsi zarezerwują sobie prawo do zrealizowania klipu do wybranego tekstu.

W „Banku” znajdą się m.in. wiersze tegorocznego laureata Nike Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego, a także Wojciecha Bonowicza, Marty Podgórnik, Krzysztofa Siwczyka, Dariusza Suski, Andrzeja Sosnowskiego i Przemysława Witkowskiego.

Konkurs nie ma ograniczeń wiekowych i adresowany jest w równym stopniu do nieprofesjonalistów, jak i twórców z dorobkiem, pojedynczych osób, a także grup producenckich, autorów z Polski lub zagranicy.

Klip nieprzekraczający 3 minut, przygotowany dowolną techniką (film, animacja etc.), musi być premierowy, tzn. nieprezentowany w wydawnictwach audiowizualnych, telewizji czy Internecie. Dopuszcza się możliwość, by sam wiersz był już wcześniej publikowany.

Prace zakwalifikowane do udziału w konkursie oceni jury w składzie Janusz Kondratiuk, Jolanta Kowalska, Jarosław Szoda i Mariusz Wilczyński. Fundatorem nagrody głównej w wysokości 10 tys. złotych jest Prezydent Miasta Wrocław Rafał Dutkiewicz.

Zgłoszenia należy przesyłać do 15 lutego 2010 roku na adres: Biuro Literackie, ul. Piłsudskiego 89, 50-019 Wrocław. O zaproszeniu do konkursu zainteresowane osoby poinformowane zostaną do końca marca 2010.

W 2008 roku jury przyznało dwie nagrody filmom: „Burundanga” zespołu o tej samej nazwie (Agnieszka Paszkiewicz, Agnieszka Chatys, Wanda Kapelczak), oraz „Jakim chcesz być kotem” zespołu „Piotr i Aneta” (Piotr Spigiel, Aneta Kamińska, Marek Straszak).

W 2009 roku jury podzieliło nagrodę pomiędzy zespoły: „Zrzut” za wiersz Optyka (Przemysław Janiszek, Monika Korzeniowska, Krzysztof Szcześniak) i „No Bo” (Agnieszka Paszkiewicz, Waldemar Szemetnia, Adam Zdrodowski) za film utworu no bo ja piszę.

Wszelkie zapytania związane z konkursem, w tym także prośby o skorzystanie z "Banku nakręconych wierszy" należy kierować na adres nakrecwiersz@biuroliterackie.pl Ogłoszenie laureatów i wręczenie nagród nastąpi podczas Portu Wrocław 2010.

Wybrane dla Ciebie
Ciepłe, analogowe brzmienie zamiast studyjnego chłodu. Rubens znowu w grze
Ciepłe, analogowe brzmienie zamiast studyjnego chłodu. Rubens znowu w grze
Młodzież wybiera! Ruszyło głosowanie na Słowo Roku
Młodzież wybiera! Ruszyło głosowanie na Słowo Roku
Gwiazda pop w ekranizacji klasycznej bajki. Zagra główną rolę
Gwiazda pop w ekranizacji klasycznej bajki. Zagra główną rolę
Kanada dołączy do Eurowizji? Rozmowy trwają
Kanada dołączy do Eurowizji? Rozmowy trwają
Trump zadzwonił do niej po śmierci Ozzy'ego. Tłumaczy, co jej powiedział
Trump zadzwonił do niej po śmierci Ozzy'ego. Tłumaczy, co jej powiedział
"Jeszcze nie umarłam". Dolly Parton szczerze o problemach zdrowotnych
"Jeszcze nie umarłam". Dolly Parton szczerze o problemach zdrowotnych
Miłośnicy rocka będą zachwyceni. Foo Fighters zagrają w Polsce
Miłośnicy rocka będą zachwyceni. Foo Fighters zagrają w Polsce
One Republic znów w Polsce! Znamy szczegóły koncertu
One Republic znów w Polsce! Znamy szczegóły koncertu
Wyjątkowe wydarzenie. Do Polski przyjeżdżają gwiazdy z całego świata
Wyjątkowe wydarzenie. Do Polski przyjeżdżają gwiazdy z całego świata
To już koniec. Tak legendarny zespół pożegnał się z polskimi widzami
To już koniec. Tak legendarny zespół pożegnał się z polskimi widzami
Podhalański sabat Basi Giewont. "Szeptucha" i jej pradawny rytuał
Podhalański sabat Basi Giewont. "Szeptucha" i jej pradawny rytuał
Transcendencja zaklęta w dźwiękach. Awangardowe misterium Rosalíi [RECENZJA]
Transcendencja zaklęta w dźwiękach. Awangardowe misterium Rosalíi [RECENZJA]