Przed koncertem - wywiad z liderem Metalliki

31 maja na Stadionie Śląskim w Chorzowie odbędzie się koncert zespołu Metallica. Jedna z najsłynniejszych amerykańskich grup zawita w naszym kraju, tym razem z promocją albumu pt.: St. Anger.

Obraz
Źródło zdjęć: © Inne

W tym samym czasie na rynku pojawiła się książka, zawierająca wywiady Piotra Kaczkowskiego. Jednym z wywiadów jest ten z wokalistą i gitarzystą Metalliki, Jamesem Hetfieldem. Przeprowadzony został 4 czerwca 2003 roku, na dwa dni przed ukazaniem się albumu St. Anger.

Wraz z wydaniem książki, zawierającej wywiady człowieka-głosu Piotra Kaczkowskiego z ludźmi muzyki pt. 42 rozmowy, Wirtualna Polska, będąca patronem wydania książkowego, otrzymała ekskluzywne mp3 z wyżej wymienionym wywiadem.

Tym większy to rarytas, gdyż na płycie dołączonej do książki znajdują się jedynie dwa fragmenty nagranej rozmowy z Hetfieldem.

Książka Piotra Kaczkowskiego pt.: 42 rozmowy to drugi liczący prawie 400 stron wybór z zapisów muzycznych spotkań, obejmujący lata 1999-2004. Wzbogacony o liczne ilustracje, unikatowe zdjęcia, autografy oraz 80-minutową płytę, zawierającą najciekawsze wypowiedzi wszystkich artystów.

Wśród pozostałych rozmówców znajdziemy m. in. Petera Gabriela, Lou Reeda, Rogera Watersa, Tori Amos, Jeana Michela Jarre'a, Roberta Planta czy Czesława Niemena.

Oto przedsmak całego wywiadu z liderem Metalliki całego wywiadu z liderem Metalliki .

Piotr Kaczkowski: O nowej płycie wszyscy mówią jako o powrocie do „korzeni”. Czy naprawdę i jak daleko musieliście się cofnąć, by nagrać taki album?

James Hetfield: Cofnąć się do przyszłości. Odkryliśmy – po rozbiciu muru, jaki powstał między nami – jak wiele znaczymy dla siebie, dlaczego tworzymy muzykę i co w jej tworzeniu daje nam szczęście. Oto powód, dla którego «St. Anger» brzmi tak młodo i żywiołowo. Do tego dodać trzeba dwadzieścia dwa lata wspólnego doświadczenia. Powstała mocna i dumna mieszanka.

P.K.: Dwadzieścia dwa lata temu dałeś ogłoszenie w gazecie „Recycler”: „Muzyk poszukuje pracy”. Czy aż tyle trzeba się było cofnąć do przyszłości?

J.H.: Nie wiem, czy chcieliśmy i czy aż tyle. I czy jako zespół aż tak daleko musielibyśmy zawrócić. Myślę, że ja, w swoim prywatnym odniesieniu do samego siebie, cofnąłem się znacznie głębiej. Jako zespół jesteśmy na znacznie lepszej pozycji niż w czasach albumu «Kill\'Em All». Kiedy zaczynasz, wszystko ma posmak ekscytacji niewinności. To uczucie trudne do odwzorowania. Może z wyjątkiem elementu wyzwania. Myślę, że poszukiwania wewnątrz nas samych były takim wyzwaniem przed płytą «St. Anger».

Wybrane dla Ciebie
Ciepłe, analogowe brzmienie zamiast studyjnego chłodu. Rubens znowu w grze
Ciepłe, analogowe brzmienie zamiast studyjnego chłodu. Rubens znowu w grze
Młodzież wybiera! Ruszyło głosowanie na Słowo Roku
Młodzież wybiera! Ruszyło głosowanie na Słowo Roku
Gwiazda pop w ekranizacji klasycznej bajki. Zagra główną rolę
Gwiazda pop w ekranizacji klasycznej bajki. Zagra główną rolę
Kanada dołączy do Eurowizji? Rozmowy trwają
Kanada dołączy do Eurowizji? Rozmowy trwają
Trump zadzwonił do niej po śmierci Ozzy'ego. Tłumaczy, co jej powiedział
Trump zadzwonił do niej po śmierci Ozzy'ego. Tłumaczy, co jej powiedział
"Jeszcze nie umarłam". Dolly Parton szczerze o problemach zdrowotnych
"Jeszcze nie umarłam". Dolly Parton szczerze o problemach zdrowotnych
Miłośnicy rocka będą zachwyceni. Foo Fighters zagrają w Polsce
Miłośnicy rocka będą zachwyceni. Foo Fighters zagrają w Polsce
One Republic znów w Polsce! Znamy szczegóły koncertu
One Republic znów w Polsce! Znamy szczegóły koncertu
Wyjątkowe wydarzenie. Do Polski przyjeżdżają gwiazdy z całego świata
Wyjątkowe wydarzenie. Do Polski przyjeżdżają gwiazdy z całego świata
To już koniec. Tak legendarny zespół pożegnał się z polskimi widzami
To już koniec. Tak legendarny zespół pożegnał się z polskimi widzami
Podhalański sabat Basi Giewont. "Szeptucha" i jej pradawny rytuał
Podhalański sabat Basi Giewont. "Szeptucha" i jej pradawny rytuał
Transcendencja zaklęta w dźwiękach. Awangardowe misterium Rosalíi [RECENZJA]
Transcendencja zaklęta w dźwiękach. Awangardowe misterium Rosalíi [RECENZJA]