Taylor Swift pobiła kolejny rekord. Jej film zapisał się na kartach historii

Film "Taylor Swift: The Official Release Party of a Showgirl" nie tylko zdominował weekend kinowy, ale również zapisał się w historii jako wyjątkowe osiągnięcie. Taylor Swift stała się jedną z nielicznych artystek, które jednocześnie prowadziły w rankingach sprzedaży albumów i box office. Nawet legendy takie jak Prince z "Purple Rain" czy Whitney Houston z "Bodyguardem" nie były w stanie osiągnąć takiego sukcesu w weekend otwarcia swoich filmów.

Taylor Swift bije rekordy w amerykańskich kinachTaylor Swift bije rekordy w amerykańskich kinach
Źródło zdjęć: © Getty Imges | Kevin Winter
Bartosz Sąder

Dla porównania inne projekty muzyczne, które próbowały swoich sił w kinach – jak "If I Can't Have Love, I Want Power" Halsey – osiągały zaledwie ułamek wyników Swift. Nawet The Weeknd, wspierany przez Jennę Ortegę, nie zbliżył się do jej wyników, zarabiając jedynie 3 mln 300 tys. dol. podczas premiery filmu "Hurry Up Tomorrow".

Film "Taylor Swift: The Official Release Party of a Showgirl" to coś więcej niż tylko koncertowy zapis. To wydarzenie, które przyciągnęło fanów z całego świata, tworząc atmosferę prawdziwego święta. 82 proc. widzów poleca film z entuzjazmem, a oceny na krytyków są niemal bezprecedensowe. Warto podkreślić, że aż 70 proc. widzów stanowili dorośli powyżej 25. roku życia, co świadczy o szerokim zasięgu artystki.

Eddie Murphy: "Śmieszne to po prostu śmieszne"

Film najlepiej radził sobie w amerykańskich kinach AMC, które odnotowały największe zyski. Na czele listy znalazło się AMC Dine-In Disney Springs na Florydzie, które zarobiło ponad 95 tys. dol. w jeden weekend. Co więcej, aż 28 proc. weekendowego dochodu pochodziło z pokazów na wielkoformatowych ekranach premium, które Swift "ukradła" konkurencyjnym produkcjom.

Konkurencja w cieniu sukcesu Swift

Podczas gdy Taylor Swift świętuje triumf, inne produkcje musiały zmierzyć się z jej dominacją. Film "The Smashing Machine" z Dwaynem "The Rock" Johnsonem, pomimo intensywnej promocji i premierze na Festiwalu Filmowym w Wenecji, zanotował najgorsze otwarcie w karierze gwiazdy – zaledwie 6 mln dol. Krytycy wskazują, że dramatyczny, artystyczny ton filmu Benny’ego Safdiego nie trafił w gusta szerokiej publiczności, która oczekiwała bardziej klasycznego wizerunku Johnsona.

Również "Jedna bitwa po drugiej" z Leonardo DiCaprio nie zdołało przyciągnąć tłumów na miarę oczekiwań. Film Paula Thomasa Andersona zarobił 11 mln 100 tys. dol. w drugi weekend, co oznacza spadek o 49 proc. w porównaniu do otwarcia. Choć produkcja zbiera pochwały za artystyczne podejście, jej wyniki finansowe pozostają poniżej oczekiwań.

Nowa era promocji?

Sukces "Taylor Swift: The Official Release Party of a Showgirl" to nie tylko triumf Taylor Swift, ale także studium przypadku dla branży filmowej. Czy tradycyjne kampanie marketingowe odchodzą do lamusa? Swift udowodniła, że siła mediów społecznościowych i bezpośredni kontakt z fanami mogą zastąpić kosztowne strategie promocyjne. To lekcja, którą z pewnością będą analizować zarówno artyści, jak i studia filmowe.

Na razie Taylor Swift cieszy się zasłużonym sukcesem, a jej fani już czekają na kolejne niespodzianki. Jedno jest pewne – Swift nie tylko zmienia zasady gry w muzyce, ale także w kinie.

Wybrane dla Ciebie
Koncert w Lublinie z okazji Dnia Niepodległości. Wielkie gwiazdy na scenie
Koncert w Lublinie z okazji Dnia Niepodległości. Wielkie gwiazdy na scenie
Ostatni wers Pono. Pożegnanie człowieka, który wychował pokolenia
Ostatni wers Pono. Pożegnanie człowieka, który wychował pokolenia
Twenty One Pilots dołączają do line-upu Bittersweet Festival
Twenty One Pilots dołączają do line-upu Bittersweet Festival
Na pohybel hejterom, czyli urodzinowy koncert Kayah w Stodole [RELACJA]
Na pohybel hejterom, czyli urodzinowy koncert Kayah w Stodole [RELACJA]
Muzyka, która boli. Manifest zdrady, miłości i wolności Lily Allen
Muzyka, która boli. Manifest zdrady, miłości i wolności Lily Allen
Wielka wystawa w Lublinie. Po raz pierwszy te dzieła trafią do polskiego muzeum
Wielka wystawa w Lublinie. Po raz pierwszy te dzieła trafią do polskiego muzeum
Tamara Łempicka - Ponad granicami. Niezwykły zbiór dzieł w Lublinie
Tamara Łempicka - Ponad granicami. Niezwykły zbiór dzieł w Lublinie
Lô Borges nie żyje. Legenda brazylisjkiej sceny miał 73 lata
Lô Borges nie żyje. Legenda brazylisjkiej sceny miał 73 lata
Szczere wyznanie Florence Welch. Gwiazda wstydzi się swojego sukcesu
Szczere wyznanie Florence Welch. Gwiazda wstydzi się swojego sukcesu
Cztery dekady wdzięczności, czyli koncert Simply Red w Krakowie [RELACJA, ZDJĘCIA]
Cztery dekady wdzięczności, czyli koncert Simply Red w Krakowie [RELACJA, ZDJĘCIA]
Zielona czarownica przeciwko systemowi. Rozliczenie polityków w krainie Oz
Zielona czarownica przeciwko systemowi. Rozliczenie polityków w krainie Oz
"No tak, w końcu go dopadło". Ostatnie dni życia legendy rocka
"No tak, w końcu go dopadło". Ostatnie dni życia legendy rocka